Menu

A jóga hatásai – 10 érv, miért kezdj jógázni még ma!

A jóga az egyik legnépszerűbb mozgásforma napjainkban, szinte nincs olyan, aki ne olvasott volt arról, hogy a jóga hatásai miként befolyásolhatják testi, lelki és szellemi egészségünket. Hogyan alakítja a jóga az életünket? Miért érdemes beépíteni a napi rutinunkba a jógázást? 

Jóga mindenkinek! – A jóga hatásai és népszerűsége

Míg a számos mozgásforma mellett a jóga 15-20 éve még csak utat tört magának, addig mára szinte nincs olyan település, ahol ne járhatnánk jógázni. A nagyvárosok mellett a kisebb városokban is elérhetővé váltak a jógaórák, sőt, mára a kisebb falvak sportcsarnokaiban, termeiben is részt vehetünk magán, vagy csoportos órákon.

kiscsoportos jógaórák Csepelen

A laikusok számára a jóga hatásai még mindig megkérdőjelezhetőek. A jól ismert, gyakran emlegetett kifogások természetesen a jógával kapcsolatban is felmerülnek, így a „nem vagyok én ehhez elég hajlékony”, és a „nem tudok átszellemülni” mondatokkal az edzők rendszeresen találkoznak.

Aki azonban kipróbálja, és rendszeresen végzi ezt a sportot, garantáltan tapasztal majd olyan változásokat, amelyek nem hagynak maguk után kérdőjeleket. A test energikusabb lesz, csökken a stressz, és nő a koncentrációkészség.

10 érv, miért kezdj jógázni még ma!

A jóga hatásai
  1. A jógának köszönhetően erős és hajlékony lesz a testünk, erősödik az izomzatunk, és a csontozatunk.
  2. Segíti a koordinációt, az egyensúlyérzéket, és a testtudatosságot, illetve csökkenti a sérülések kockázatát.
  3. Álló- és ülőmunkát végzők, illetve gyorsan megnyúlt kamaszok számára különösen előnyös hatása a jógának, hogy javítja a testtartást.
  4. Relaxálja a testet, ennek megfelelően nyugodt alvást biztosít, amely rövid és hosszútávon is számos további jótékony hatását érzékelteti majd a jógának.
  5. Segít megszabadulni a méreganyagoktól, javítja az emésztést, és erősíti az immunrendszert.
  6. Harmonizálja a légzést, a keringést és a hormonrendszert, valamint közreműködik az idegpályák fejlesztésében.
  7. Nyugtatja az elmét, oldja a feszültséget, az aggodalmat és a stresszt.
  8. ​Növeli az összpontosítás időtartamát, segít fókuszálni, és jobban koncentrálni, így erősíti a gondolkodást, és az emlékezést.
  9. Fejleszti az önkontrollt, erősíti az önbizalmat, és segíti az önkifejezést, amiért mind a magánéletünkben, mind a munkánk során köszönetet mondunk majd. 
  10. Elősegíti az egészséges és fitt életstílus kialakítását, és segít megtartani azt. A jóga hatásai között ez az egyik legfontosabb, ráadásul minden korosztály számára ajánlott ez a mozgásforma.

Mikor lesznek kézzel foghatóak a jóga hatásai?

Az első edzés után biztosan nem, de még a második után sem. A kezdő jógázók tapasztalhatják, hogy az elején a legegyszerűbb ászanák is nehéznek bizonyulnak, ám a kitartás és a tudatosság meghozza a várt eredményt.

Olyan világban élünk, ahol azonnal szeretnénk élvezni a munkánk gyümölcsét, a jóga azonban nem olyan, mint egy forró fürdő, sokkal inkább egy életstílus. Aki úgy dönt, hogy ezt az életstílust választja, annak a jóga hatásai is megjelennek az életében és érezhetőek lesznek nap, mint nap.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük